Strict helpt klanten met organisatorische wendbaarheid en kwaliteit van digitale innovatie

Veel organisaties willen digitale mogelijkheden gebruiken om concurrentievoordelen te realiseren en meerwaarde te bieden aan klanten en medewerkers. In de digitale transformatie die deze bedrijven massaal doorlopen, zoeken ze naar zogenaamde Enterprise Agility. Dit houdt in dat organisaties enerzijds wendbaar willen zijn om digitale veranderingen sneller te kunnen doorlopen en anderzijds in staat willen zijn om kwalitatief hoogwaardige digitale diensten te ontwikkelen. Belangrijke elementen om de klanttevredenheid hoog te houden, een goede customer experience te garanderen en concurrentie voor te blijven. Uitdaging hierbij is dat vernieuwing en verandering vaak lastig zijn te combineren met de dagelijkse werkzaamheden. Dit zorgt voor een spagaat in het leveren van kwaliteit en schaalgrootte van de dagelijkse business en in bedrijfsversterkende innovatie. Het negatieve gevolg hiervan is dat veranderingen vaak ten koste gaan van focus op de bestaande business, de ontwikkelde oplossing te laat op de markt komt en de resultaten minder positief uitvallen dan vooraf bedacht.

Strict wil bedrijven bijstaan om digitale veranderingen sneller en kwalitatiever te doorlopen, terwijl de bedrijfsactiviteiten in volle gang doorgaan. Door de rol van Digital Innovation Management in te nemen, worden klanten organisatorisch wendbaarder en zijn ze in staat met een korte time-to-market waardevolle innovaties naar de markt te brengen. Hierbij staat een positieve business case en het nut voor de bedrijfsvoering en eindklanten centraal. Bovendien zorgt Strict ervoor dat er binnen innovatie integraal rekening wordt gehouden met het ‘meenemen van de betrokkenen’, cyber security, onafhankelijke sourcing, integratie met bestaande oplossingen en duurzaamheid van de oplossingen.

“Bedrijven die voorop lopen zijn wendbaar en maken slim gebruik van digitale mogelijkheden. Ze kunnen transformeren en aanpassen terwijl ze tegelijkertijd in staat zijn hoge kwaliteit van diensten te kunnen leveren. De vraag is hoe ze digitale innovatie gebruiken om concurrenten voor te blijven, klanten beter te bedienen en renderende business modellen te gebruiken?” stelt Wouter Borremans, directeur van Strict Consultancy. “Wij willen klanten helpen vanaf het strategische idee tot en met het succesvolle gebruik ervan, om het allerbeste uit digitale innovaties te halen en deze renderend in te zetten. Geheel in lijn met de strategie, richtlijnen en procedures binnen en buiten de organisatie”.

Samen met klantteams zorgt Strict met Digital Innovation Management voor kortcyclische veranderingen met oog voor gebruikerservaring, beoogd bedrijfsresultaat, beheerbaarheid en integratie binnen de organisatie en systemen van klanten. Met als doel maximaal bedrijfsvoordelen te halen uit digitale oplossingen die geborgd zijn en een duurzaam resultaat opleveren.

Afgelopen jaar is Strict flink gegroeid in het begeleiden van digitale innovatie bij klanten. En nog steeds groeit de vraag vanuit zowel de profit als non-profit sector naar enterprise agility. Om deze klantvraag in te kunnen blijven vullen verwacht Strict een flinke groei in het Digital Innovation Management team.

Verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten binnen Strict.