Business Continuïteit

De wereld wordt gekenmerkt door groeiende toegang tot informatie en communicatie, wat leidt tot meer interactie tussen organisaties en hun omgeving. Maar deze toegenomen verbondenheid brengt een verhoogde kans op disruptieve gebeurtenissen met zich mee. Want een gebeurtenis aan de andere kant van de wereld kan grote impact hebben op de continuïteit van jouw bedrijfsvoering. 

Als organisatie moet je jezelf beschermen tegen deze mogelijke calamiteiten en onderbrekingen om zo de dienstverlening aan jouw klanten te kunnen waarborgen en herstelkosten te vermijden. Maar hoe bescherm je jezelf zonder dat dit een dagtaak wordt die afleidt van jouw belangrijkste prioriteit: jouw dienstverlening en relatie met je klant?

Bedrijfscontinuïteit borgen in tijden van commotie

In een tijdperk van toenemende connectiviteit en interactie, brengt een grotere onderlinge afhankelijkheid ook een groter risico met zich mee. Als de laatste jaren ons iets hebben geleerd is het dat het risico op onderbreking van je bedrijfscontinuïteit verder gaat dan cyberaanvallen. Onderbrekingen in bedrijfsvoering kunnen ook andere oorzaken hebben zoals pandemieën, natuurrampen en menselijk falen. Terwijl onze mogelijkheden alsmaar toenemen, worden we helaas ook steeds kwetsbaarder.

Er liggen kansen voor organisaties die hun continuïteit op orde hebben en ook tijdens deze gebeurtenissen hun dienstverlening kunnen blijven leveren. Maar daarvoor is expertise nodig, een robuuste architectuur, goed doordachte processen, ijzersterke informatie- en privacybeveiliging en betrouwbare partners die kunnen omgaan met contract- en levenscyclusbeheer. Organisaties die dit bezitten hebben een competitief voordeel en kunnen onder uitdagende omstandigheden zelfs groeien, waar anderen worstelen.

Want eindgebruikers tolereren geen onderbrekingen meer in dienstverlening. De verwachtingen zijn hooggespannen, of het nu gaat om de levering van goederen, klantenservice of digitale diensten. Elke ongeplande interruptie kan leiden tot negatieve pers en reputatieschade, klantenverlies én financiële impact doorverlies van omzet en het opgelegd krijgen van boetes.

Robuuste bedrijfs- continuïteit betekent

Een toekomstbestendige organisatie heeft een plan voor haar bedrijfscontinuïteit om zo haar bestaan, gezondheid en reputatie te beschermen. Niet alleen om schade te voorkomen, maar juist ook als competitief voordeel.

een veerkrachtige bedrijfsvoering

Met een gedegen bewustzijn van risico’s en continuïteit als integraal onderdeel van de strategie met verschillende scenario's van onderbrekingen en verstoringen. Die vanuit Service Management  haar dienstverlening flexibel heeft ingericht. Met een IT omgeving die voldoet aan wet- en regelgeving. En met betrouwbare partners met dezelfde focus op  continuïteit.

het behoud van controle zonder de zorgen

Omdat je weet wat je kwetsbaarheden zijn in je systemen en processen en je deze bewust beheert. Én je duidelijk hebt waar je staat in je digital journey en wat de volgende stappen zijn. Maar ook dat je regelmatig risico-evaluaties en simulaties uitvoert en inzicht en overzicht houdt op de kosten van je IT omgeving.

rust en voldoende ruimte voor ontwikkeling

Want er is tijd voor het oefenen van scenario’s en Door het wegnemen van zorgen over je bedrijfscontinuïteit ontstaat er  ruimte voor kwaliteitsborging, innovatie, schaalbaarheid en digitale transformatie.

Vrijheid om te focussen op je primaire proces

Continuïteit is belangrijk. Heel belangrijk. Interruptie van jouw dienstverlening is onacceptabel voor jouw klanten en daarmee ook voor jou. Je wilt deze basis dus altijd op orde hebben.

Wij helpen organisaties met het voorkomen en beperken van incidenten door een grondige analyse van de functionele behoeften, zorgvuldig ontwerp van de Architectuur en de realisatie hiervan middels de Strict Project Aanpak. Én we helpen we met het snelle herstel van systemen en data en de hervatting van activiteiten door middel van een gedegen Calamiteitenplan.

Maar wij begeleiden organisaties ook in het behalen van hun ISO 27001 certificering voor informatiebeveiliging. En met het inzichtelijk maken en controleren van de kwetsbaarheden van hun ICT dienstverlening, processen en informatiebeveiliging door middel van Risico Analyses en maatregelenbeheer. Ook maken wij de beheersing en besturing van de dienstverlening en de performance van de ICT infrastructuur inzichtelijk met ons ICT Dashboard Creation.

Zo geven wij grip, zodat jouw organisatie niet onnodig risico loopt en zich kan focussen op de uitvoering en ontwikkeling van haar eigen dienstverlening. Meer weten over bedrijfscontinuïteit? Neem contact met ons op.

Headers website templates - sectoren (2500 x 885 px) (1920 x 1080 px)-2

Insights

Tetra is níét dood voor missie-kritische communicatie

Tetra is níét dood voor missie-kritische communicatie

ma 4 mrt 2024 1 min read
Eildert van Dijken in TBM over private 5G en 6G

Eildert van Dijken in TBM over private 5G en 6G

di 14 nov 2023 1 min read
Webinar replay: Informatiebeveiliging ingewikkeld? Nee hoor!

Webinar replay: Informatiebeveiliging ingewikkeld? Nee hoor!

wo 31 mei 2023 1 min read
BNNVARA en Strict | Klantcase

BNNVARA en Strict | Klantcase

wo 29 mrt 2023 1 min read

Klantervaringen

PMC-Strict-1

Case Prinses Máxima Centrum

Kinderkanker bestrijden en kinderen een sociaal verblijf bieden door inzet van digitale innovatie.

Lees verder →

Erasmus MC klantcase

Case Erasmus MC

Optimale zorg bieden door 100% stabiele communicatie-oplossingen.

Lees verder →

Meldkamer

Case Meldkamer Limburg (112 hulpdiensten)

Veiligheid waarborgen en levens redden door optimale bereikbaarheid en beveiliging van privacygevoelige gegevens

Lees verder →

Hoe kunnen we je helpen?

Wij staan klaar om jouw digitale uitdagingen aan te pakken. Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we kunnen helpen om jouw digitale ambities waar te maken.

Of bel 088 55 55 800